Szkolenie : Ile ja mam jeszcze czekać?

Gdy pacjenci niecierpliwią się z powodu przedłużającej się wizyty.

Na początku postarajmy się zrozumieć postępowanie Pacjenta. Jakie może być źródło jego zachowania?

- Pacjent przychodzi na wizytę pod presją czasu i naprawdę nie może tak długo czekać.

- Konstrukcja osobowości Pacjenta sprawia, że reaguje on bardzo emocjonalnie i staje się porywczy w warunkach stresu, a wizyta u lekarza niewątpliwie może być dla chorego sytuacją stresującą i budzącą niepokój.

- Pacjent postrzega zaistniałą sytuację jako "pozostawienie na łasce" służby zdrowia i ma poczucie, że w swojej chorobie nie otrzymuje pomocy wtedy, kiedy jej potrzebuje. W jego ocenie, konieczność dłuższego oczekiwania jest niespełnieniem bazowych oczekiwań.

- Istnieje także ryzyko, że Pacjent oczekuje szczególnego traktowania i jego zachowanie bywa po prostu niegrzeczne.

wróć na górę