Z pozdrowieniami od Dr Google

Gdy pacjent korzystający z internetu próbuje pouczać lekarza.

 Co robić w takiej sytuacji?

  • Nie odbieramy zachowania Pacjenta jako ataku i próby podważenia naszego autorytetu. Traktujemy takie zachowanie życzliwie i rozumiemy, że Pacjent chciałby dowiedzieć się jak najwięcej na temat, który go bezpośrednio dotyczy.
  • Dziękujemy Pacjentowi (za to, że wydrukował dla nas te informacje) i tłumaczymy mu, że też korzystamy z Internetu, ale naszą wiedzę potrzebną do leczenia wynieśliśmy ze studiów i praktyki zawodowej.
  • Pytamy Pacjenta, które z pośród informacji przeczytanych w Internecie i tych, które usłyszał od nas budzą jego wątpliwości i niepokój. Czy jest w tych informacjach coś, co zdaniem Pacjentawymaga wyjaśnienia, szczególnej uwagi, zastosowania, itp.
  • Jeśli postawa Pacjenta jest autentycznie nieprzychylna - co będziemy wiedzieli po krótkiej wymianie zdań - warto po prostu zapytać: "czego Pan oczekuje ode mnie?" Warto przekierować uwagę Pacjenta na poszukiwanie rozwiązań, a nie problemów.

 

 

wróć na górę